Šta je poliranje?
Poliranje je uklanjanje određene debljine na sloju/laku koji radite da bi ste dobili “svežu” površinu.
Debljina vaše površine (u ovom slučaju laka na autu) je grubo debljina 70 mikrona, da bi mogli da vam kažemo koliko je to vizuelno, zamislite LIST PAPIRA, toliko vam je debljina laka, i to se polira. Površine se oštete od UV zračenja pa tako i sam lak na autu.
Ali to je lakše rešenje, postoje razne zaštite koje u sebi sadrže UV blokatore i samim time štiti vašu površinu. Zato je i bitno kod koga vozite auto, treba da vozite kod ljudi sa iskustvom i znanjem, uradite malo istraživanja, savetujte se malo sa drugim prijateljima i odlučite se za majstora. I nađite vašeg majstora za ulepšavanje auta i stvorite sa njim odnos i poverenje.
Koje vrste poliranja postoje?
Često ćete čuti izraze koje su se urezali u našu svest, na Balkanu je “jednoslojno” , “dvoslojno” , “troslojno” i tako dalje. To je jako stara tehnika razmišljanja, u realnosti ne postoji “slojevi” poliranja već koliki procenat korekcije želite.
Sitne ogrebotine koje su nastale, od pranja, od nestručnog pranja, od nestručnog sušenja… za ovakav metod poliranja obično se naziva ,,jednoslojno poliranje,,.
Zašto je nazvano jednoslojno? Zato što se tu smatra da je to nešto što minimalno treba da uradi majstor da bi površina izgledala “dobro” i verujemo za 90% ljudi ovo bi bilo “savršeno” i verovatno ne bi niko drugačije rekao. Površina je sigurno preko 80% urađena korekcija, nema holograma na površini (hologram-ostaci mašine nakon poliranja) i za običnog čoveka ovo je više nego zadovoljavajuće. Ali, uvek pod reflektorom ostane par “sitnih” ogrebotina (to su ustvari dublje ogrebotine što su ostale ali još nisu probile lak) i ostalo je par dubljih ogrebotina (što su probile lak i tu je potrebno farbanje).
Ali ovo je i najsigurnije poliranje, sa ovim poliranjem ćete minimalnu količinu površine ukloniti. Gruba procena ili cifra oko 3-5mikrona, i ako znamo da ima grubo 70 mikrona površine/laka, to znači da ga vi često možete polirati i održavati u “lepom” stanju. Kada bi na ovo naneli zaštitu mnogi bi bili više nego zadovoljni. Ali pitanje da li je ovo vama u redu i da li ste zadovoljni sa ovim? Ako niste idemo dalje…
Višeslojno poliranje? Zato što nema pravila koliko treba da se uradi ta površina. Cilj je da se uradi oko 90-95% korekcije i da se ukloni sve što je sigurno da se ukloni a samim time ne rizikuje sama površina (da se što manje stanji lak). Imajte u vidu da ovim načinom poliranja grubo se uklanja 5-10 mikrona laka (i ako znamo da je lak debljine 70 mikrona, to znači da imate svega par poliranja).
I ako se odlučite na ovaj korak, posavetujte se sa svojim majstorom i da vas uputi kako i da održavate vaš auto koji je uglancan. On (majstor) je u ovom “svetu” i verovatno vas može više posavetovati šta i kako ili čak mu recite da vam nabavi hemiju i stvarčice koje su vam potrebne za održavanje vašeg auta. Ili ako nemate vremena ili želje tako nešto da radite dogovorite se sa svojim majstorom da 1-2-3 puta godišnje dovezete auto na “zatezanje bora”. I to je jedna od najbitnijih stvari da se održava auto, jer ovim postupkom će on vrlo lako i brzo da vrati površinu u prvobitno stanje.